۴۱۱ بار خوانده شده
پَس بِگُفت آن نو مُسلمانِ وَلی
از سَرِ مَستیّ و لَذَّت با علی
که بِفَرما یا اَمیرَاَلْمؤمنین
تا بِجُنبَد جانْ به تَنْ در، چون جَنین
هفت اَخْتَر هر جَنین را مُدَّتی
میکُنند ای جان به نوبَت خِدمَتی
چون که وَقت آید که جان گیرد جَنین
آفتابَش آن زمان گردد مُعین
این جَنین در جُنبِش آید زآفتاب
کآفْتابَش جان هَمی بَخشَد شِتاب
از دِگَر اَنْجُم به جُز نَقْشی نیافت
این جَنین، تا آفتابَش بَر نَتافت
از کُدامین رَهْ تَعَلُّق یافت او
در رَحِمْ با آفتابِ خوبرو؟
از رَهِ پنهان که دور از حِسِّ ماست
آفتابِ چَرخ را بَسْ راههاست
آن رَهی که زَر بِیابَد قوت ازو
وان رَهی که سنگ شُد یاقوت ازو
آن رَهی که سُرخ سازد لَعْل را
وان رَهی که بَرق بَخشَد نَعْل را
آن رَهی که پُخته سازد میوه را
وان رَهی که دل دَهَد کالیوه را
بازگو ای بازِ پَرّ اَفْروخته
با شَهْ و با ساعِدَش آموخته
بازگو ای بازِ عَنْقاگیرِ شاه
ای سپاه اِشْکَن به خود نه با سپاه
اُمَّتِ وَحْدی، یکیّ و صد هزار
بازگو ای بَنده بازَت را شِکار
در مَحَلِّ قَهْر این رَحمَت زِ چیست؟
اَژدَها را دست دادن راهِ کیست؟
اگر سوالی داری، اینجا بپرس.
از سَرِ مَستیّ و لَذَّت با علی
که بِفَرما یا اَمیرَاَلْمؤمنین
تا بِجُنبَد جانْ به تَنْ در، چون جَنین
هفت اَخْتَر هر جَنین را مُدَّتی
میکُنند ای جان به نوبَت خِدمَتی
چون که وَقت آید که جان گیرد جَنین
آفتابَش آن زمان گردد مُعین
این جَنین در جُنبِش آید زآفتاب
کآفْتابَش جان هَمی بَخشَد شِتاب
از دِگَر اَنْجُم به جُز نَقْشی نیافت
این جَنین، تا آفتابَش بَر نَتافت
از کُدامین رَهْ تَعَلُّق یافت او
در رَحِمْ با آفتابِ خوبرو؟
از رَهِ پنهان که دور از حِسِّ ماست
آفتابِ چَرخ را بَسْ راههاست
آن رَهی که زَر بِیابَد قوت ازو
وان رَهی که سنگ شُد یاقوت ازو
آن رَهی که سُرخ سازد لَعْل را
وان رَهی که بَرق بَخشَد نَعْل را
آن رَهی که پُخته سازد میوه را
وان رَهی که دل دَهَد کالیوه را
بازگو ای بازِ پَرّ اَفْروخته
با شَهْ و با ساعِدَش آموخته
بازگو ای بازِ عَنْقاگیرِ شاه
ای سپاه اِشْکَن به خود نه با سپاه
اُمَّتِ وَحْدی، یکیّ و صد هزار
بازگو ای بَنده بازَت را شِکار
در مَحَلِّ قَهْر این رَحمَت زِ چیست؟
اَژدَها را دست دادن راهِ کیست؟
این گوهر را بشنوید
این گوهر را با صدای خود، برای دیگران به یادگار بگذارید.
برای ضبط گوهر با صدای خود، لطفا به حساب کاربری وارد شوید.
گوهر قبلی:بخش ۱۶۴ - خدو انداختن خصم در روی امیر المؤمنین علی کرم الله وجهه و انداختن امیرالمؤمنین علی شمشیر از دست
گوهر بعدی:بخش ۱۶۶ - جواب گفتن امیر المؤمنین کی سبب افکندن شمشیر از دست چه بوده است در آن حالت
نظرها و حاشیه ها
شما نخستین حاشیه را بنویسید.