۳۱۴ بار خوانده شده
وَ قَالَ عليهالسلام فَرَضَ اَللَّهُ اَلْإِيمَانَ تَطْهِيراً مِنَ اَلشِّرْكِ
و درود خدا بر او، فرمود: خدا «ايمان» را براى پاكسازى دل از شرك
وَ اَلصَّلاَةَ تَنْزِيهاً عَنِ اَلْكِبْرِ
و «نماز» را براى پاك بودن از كبر و خودپسندى
وَ اَلزَّكَاةَ تَسْبِيباً لِلرِّزْقِ
و «زكات» را عامل فزونى روزى
وَ اَلصِّيَامَ اِبْتِلاَءً لِإِخْلاَصِ اَلْخَلْقِ
و «روزه» را براى آزمودن اخلاص بندگان
وَ اَلْحَجَّ تَقْرِبَةً لِلدِّينِ
و «حج» را براى نزديكى و همبستگى مسلمانان
وَ اَلْجِهَادَ عِزّاً لِلْإِسْلاَمِ
و «جهاد» را براى عزّت اسلام
وَ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَوَامِّ
و «امر به معروف» را براى اصلاح تودههاى ناآگاه
وَ اَلنَّهْيَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ رَدْعاً لِلسُّفَهَاءِ
و «نهى از منكر» را براى بازداشتن بىخردان
وَ صِلَةَ اَلرَّحِمِ مَنْمَاةً لِلْعَدَدِ
از زشتىها، «صلۀ رحم» را براى فراوانى خويشاوندان
وَ اَلْقِصَاصَ حَقْناً لِلدِّمَاءِ
و «قصاص» را براى پاسدارى از خونها
وَ إِقَامَةَ اَلْحُدُودِ إِعْظَاماً لِلْمَحَارِمِ
و اجراى «حدود» را براى بزرگداشت محرّمات الهى
وَ تَرْكَ شُرْبِ اَلْخَمْرِ تَحْصِيناً لِلْعَقْلِ
و ترك «مىگسارى» را براى سلامت عقل
وَ مُجَانَبَةَ اَلسَّرِقَةِ إِيجَاباً لِلْعِفَّةِ
و دورى از «دزدى» را براى تحقّق عفّت
وَ تَرْكَ اَلزِّنَى تَحْصِيناً لِلنَّسَبِ
و ترك «زنا» را براى سلامت نسل آدمى
وَ تَرْكَ اَللِّوَاطِ تَكْثِيراً لِلنَّسْلِ
و ترك «لواط» را براى فزونى فرزندان
وَ اَلشَّهَادَاتِ اِسْتِظْهَاراً عَلَى اَلْمُجَاحَدَاتِ
و «گواهى دادن» را براى به دست آوردن حقوق انكار شده
وَ تَرْكَ اَلْكَذِبِ تَشْرِيفاً لِلصِّدْقِ
و ترك «دروغ» را براى حرمت نگهداشتن راستى
وَ اَلسَّلاَمَ أَمَاناً مِنَ اَلْمَخَاوِفِ
و «سلام» كردن را براى امنيّت از ترسها
وَ اَلْأَمَانَةَ نِظَاماً لِلْأُمَّةِ
و «امامت» را براى سازمان يافتن امور امّت
وَ اَلطَّاعَةَ تَعْظِيماً لِلْإِمَامَةِ
و «فرمانبردارى از امام» را براى بزرگداشت مقام رهبرى، واجب كرد
اگر سوالی داری، اینجا بپرس.
و درود خدا بر او، فرمود: خدا «ايمان» را براى پاكسازى دل از شرك
وَ اَلصَّلاَةَ تَنْزِيهاً عَنِ اَلْكِبْرِ
و «نماز» را براى پاك بودن از كبر و خودپسندى
وَ اَلزَّكَاةَ تَسْبِيباً لِلرِّزْقِ
و «زكات» را عامل فزونى روزى
وَ اَلصِّيَامَ اِبْتِلاَءً لِإِخْلاَصِ اَلْخَلْقِ
و «روزه» را براى آزمودن اخلاص بندگان
وَ اَلْحَجَّ تَقْرِبَةً لِلدِّينِ
و «حج» را براى نزديكى و همبستگى مسلمانان
وَ اَلْجِهَادَ عِزّاً لِلْإِسْلاَمِ
و «جهاد» را براى عزّت اسلام
وَ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَوَامِّ
و «امر به معروف» را براى اصلاح تودههاى ناآگاه
وَ اَلنَّهْيَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ رَدْعاً لِلسُّفَهَاءِ
و «نهى از منكر» را براى بازداشتن بىخردان
وَ صِلَةَ اَلرَّحِمِ مَنْمَاةً لِلْعَدَدِ
از زشتىها، «صلۀ رحم» را براى فراوانى خويشاوندان
وَ اَلْقِصَاصَ حَقْناً لِلدِّمَاءِ
و «قصاص» را براى پاسدارى از خونها
وَ إِقَامَةَ اَلْحُدُودِ إِعْظَاماً لِلْمَحَارِمِ
و اجراى «حدود» را براى بزرگداشت محرّمات الهى
وَ تَرْكَ شُرْبِ اَلْخَمْرِ تَحْصِيناً لِلْعَقْلِ
و ترك «مىگسارى» را براى سلامت عقل
وَ مُجَانَبَةَ اَلسَّرِقَةِ إِيجَاباً لِلْعِفَّةِ
و دورى از «دزدى» را براى تحقّق عفّت
وَ تَرْكَ اَلزِّنَى تَحْصِيناً لِلنَّسَبِ
و ترك «زنا» را براى سلامت نسل آدمى
وَ تَرْكَ اَللِّوَاطِ تَكْثِيراً لِلنَّسْلِ
و ترك «لواط» را براى فزونى فرزندان
وَ اَلشَّهَادَاتِ اِسْتِظْهَاراً عَلَى اَلْمُجَاحَدَاتِ
و «گواهى دادن» را براى به دست آوردن حقوق انكار شده
وَ تَرْكَ اَلْكَذِبِ تَشْرِيفاً لِلصِّدْقِ
و ترك «دروغ» را براى حرمت نگهداشتن راستى
وَ اَلسَّلاَمَ أَمَاناً مِنَ اَلْمَخَاوِفِ
و «سلام» كردن را براى امنيّت از ترسها
وَ اَلْأَمَانَةَ نِظَاماً لِلْأُمَّةِ
و «امامت» را براى سازمان يافتن امور امّت
وَ اَلطَّاعَةَ تَعْظِيماً لِلْإِمَامَةِ
و «فرمانبردارى از امام» را براى بزرگداشت مقام رهبرى، واجب كرد
این گوهر را بشنوید
این گوهر را با صدای خود، برای دیگران به یادگار بگذارید.
برای ضبط گوهر با صدای خود، لطفا به حساب کاربری وارد شوید.
گوهر قبلی:تلخى هاى و شيرينى هاى دنيا و آخرت
گوهر بعدی:روش سوگند دادن ستمكار
نظرها و حاشیه ها
شما نخستین حاشیه را بنویسید.